Mijn foto
Naam:
Locatie: Gent, Belgium

Gerrof. I mean it.

zaterdag, maart 01, 2003

Ik heb juist de TV beneden automatisch de kanalen laten aflopen en opslaan. Dat geeft in volgorde van hoe ze het automatisch gedaan heeft:



  1. TV1: elke dag het nieuws, soms eens Man Bijt Hond, elke zondag De Mol, Pappenheimers, enfin, het standaardkanaal waar de tv op staat als ze aangezet wordt.

  2. Canvas: als ik het nieuws gemist heb of anders als er iets interessants op is, of 's avonds laat: Ter Zake. En ook wel documentaires en zo.

  3. VTM: alleen als er Idool 2003 is.

  4. Kanaal twee: voor de series hé. X-Files, Buffy, Angel, ER, Chicago Hop en dingen voor ons samen, en voor de madam alleen dingen als Charmed, Gilmore Girls, Jack & Jill en zo

  5. VT4: eum, soms eens een serie, maar ik zou eigenlijk niet meer weten dewelke.

  6. "Kanaal 3" - da's eigenlijk AVS, regionale tv

  7. "Info": geen idee wat dit is. Engelstalig, en op dit ogenblik geeft het interview met Jennifer Lopez. Top of the Pops blijkbaar, maar we hebben al BBC1 en BBC2, geen idee waardit op zou kunnen uitgezonden worden. Straks nog eens kijken.

  8. National Geographic: als er echt niets anders is, is er altijd wel een goeie herhaling op NatGeo. Op dit ogenblik tonen ze Vitatya op dat kanaal, maar de tv zegt wel "NGC". Vreemd.

  9. Cartoon Network: nieuw sinds vandaag. Cartoon NEtwork overdag, Turner Classic Movies 's avonds en 's nachts.

  10. Vitaya: Painted House is altijd grappig om mee te lachen, en dat programma met die zot over kinderen opvoeden is altijd bijzonder goed. Behalve dat is het zo'n kanaal als National Geographic: kijken als er echt niets anders meer is.

  11. Liberty TV: reclamespots voor reizen, en da's zo ongeveer alles.

  12. Kanaal Z: voor zakenmensen. En bijna failliet, how's that for irony. Ik vind het een deprimerend kanaal, en ik zap er meestal heel erg snel voorbij.

  13. Jim TV: videoclipkanaal van VTM. Soms wel eens een grappig programma op als Gerrit De Cock iets doet.

  14. TMF: ook videoclips.

  15. MTV: ook videoclips

  16. Nederland 1: holland één, waar we eigenlijk niet meer naar kijken. Heel veel evangelische en andere religieuze dingen. Soms wel eens een ou

  17. Nederland 2: holland twee, waar we eigenlijk ook niet meer naar kijken. Vroeger zat daar Veronica op (in illo tempore, toen de dieren nog spraken), nu zou ik het eigenlijk niet meer weten, ik zap rap voorbij.

  18. Nederland 3: NPS en VPRO en zo. Vroeger keken we wel eens naar zomergasten en zo, maar tegenwoordig ben ik niet meer aan VPRO. 't Zal wel met de leeftijd te maken hebben zeker?

  19. RTBF 1: la une. Brussel Frans. Goed debatprogramma de zondag, en voor de rest ook wel goed nieuws, maar we kijken er echt niet veel naar.

  20. RTBF 2: la deux. Voorbijzaptv.

  21. RTL: sinds ze geen catch meer uitzenden ("et l'erreur vient d'être commise! et ce sera le petit paquet!") en sinds Hei Elei Kuck Elei er niet meer is en we geen contact meer kunnen hebben met d'Letzebuerger Sprooch, is het alleen voor het shoppingprogramma dat ik van tijd tot tijd blijf stilstaan.

  22. France 2: alle goeie programma's zijn ofwel verhuisd naar TF1 dat commercieel geworden is, ofwel gewoon weg, dus: voorbijzappen.

  23. France 3: soms eens een goeie film 's avonds, en grappige half-regionaalachtige tv waar ik wel eens naar blijf kijken: accordeonprogramma's, of kookprogramma's.

  24. Arte / BBC World: afwisselend Arte, kunst waar ik te weinig geduld voor heb, en BBC World, CNN-op-niveau.

  25. BBC 1: het amusementskanaal van BBC, waar we eigenlijk heel erg weinig naar kijken.

  26. BBC 2: onze vaste thuisbasis op tv. De avond eindigt meestal met Newsnight, en behalve als ze sport tonen, kijken we er elke dag naar.

  27. CNN: vroeger keek ik daar nog wel eens naar, nu eigenlijk nooit meer.

  28. ARD: den duits! behalve als het karnaval is, of overdag als er schlagershows zijn, voorbijzappen.

  29. ZDF: duits, goeie nieuwsuitzendingen, en da's ook alles waar ik er voor naar kijk. Zdfheute is echt goed, behalve natuurlijk dat ze alles overdubben en de mensen nooit in hun eigen taal laten spreken, maar bon, da's alleen bij ons dat ze dat niet doen.

  30. RAI 1: italiaans, hebben ook zeer goed nieuws, TG1. En voor de rest grappig eshows en zo, maar ik kijk er echt alleen naar als er niets anders is.

  31. TRT: turkse tv, en ik kan niet zeggen dat ik er veel naar kijk. Soms blijf ik wel eens gefascineerd kijken naar de shows.

  32. TVE: de spanjaard. Hilarische toneelvoorstellingen en komische programma's, maar ik kan niet zeggen dat ik er naar kijk.

Ahem. Dus. Tijd om de kanalen in goeie volgorde te zetten. Even nadenken.


TV1 - Canvas - VTM - Kanaal Twee - VT4 om te beginnen. De vlaamse kanalen eerst, al was het uit traditie. En dan BBC 1 - BBC 2, omdat we er het vaakst naar kijken. [Mysterie van "info" opgelost trouwens: was BBC 1 dat verkeerd gesorteerd werd]