Albania for King Zog
Yessiree bob
zaterdag, februari 22, 2003
Toe te voegen aan Amertrack: het concept van een release, zodat bug-achtige en feature request-achtige tickets kunnen gerelateerd worden aan een release van een applicatie. Een release kan open zijn of closed (dus wordt er nog aan gewerkt of niet), en heeft een versienummer (in te geven zelf? of werken met een automatisch major.minor.subrelease.alpha-systeem? ik denk best manueel laten ingeven), een release date, en eventueel een planned release date of zo.
Dan kunnen we, niet gelijk nu, gemakkelijk een nieuwe "resolution" hebben, van "next release", dus kunnen we gemakkelijker zeggen tegen de mannen van MWS "wordt opgelost in volgende versie", of kunnen ze bij Westtoer gemakkelijk zien wat er nu precies veranderd is tussen Perseus 1.05 en 1.06.
Als een release gesloten wordt, zou het gemakkelijk te doen moeten zijn om een rapportje te genereren van alle release-relates tickets die opgelost zijn sinds de vorige release, en dan kan die mits wat editeren gewoon aan de readme of zo toegevoegd worden. Ha!
En daarnaast natuurlijk home page, tickets/projecten splitsen/joinen, rapportering en dergelijke, maar dat van die releases is denk wel handig.
O ja, en een windows client natuurlijk, die naar een centrale database webservicet, met een voortdurend levende connectie die informatie pushet en pullet.
Goeie opmerking op National Geographic, over olifanten als ze aanvallen. "Experts can tell the difference between a real charge and a mock charge. But there are a lot of dead experts."
Tee hee.
Ah crap. Niets meer op tv.
Wacht? Zie ik daar iets in de verte? Wat komt daar op ons toegesneld?
....swooooOOoosh...!!!
Tiens ja, het weekend is weer eens voorbijgevlogen.
Altijd interessant om te horen hoe ze het doen bij Microsoft. Het concept van dogfooding, dat men zijn eigen programma's intern moet gebruiken, is volgens mij absoluut vitaal. Doen!
En al die mensen bij Microsoft met een weblog, wel grappig.
Miljaar Bill Monroe maakte goeie muziek. Sandra klimt er de gordijnen van in, maar ik ben er helemaal voor gewonnen. En Bill Monroe met Earl Scruggs op de banjo samen: hellup! Goed! En het is ook direkt duidelijk waar Bob Dylan heelder potten mosterd vandaan gehaald heeft.
Ik ben dus echt volledig aan country. Akkoord, da's al even stom als zeggen dat ik alle vlees graag zou eten, maar in het algemeen: leve country! Leve Johnny Cash! Leve The Carter Family! Leve Willie Nelson! Bluegrass! Dolly Parton! Tammy Wynette! Kris Kristofferson!
While diplomatic maneuvering continues over Turkish bases and a new United Nations resolution, inside Iraq, U.N. arms inspectors are privately complaining about the quality of U.S. intelligence and accusing the United States of sending them on wild-goose chases.
(...)
In fact, the U.S. claim that Iraq is developing missiles that could hit its neighbors ? or U.S. troops in the region, or even Israel ? is just one of the claims coming from Washington that inspectors here are finding increasingly unbelievable. The inspectors have become so frustrated trying to chase down unspecific or ambiguous U.S. leads that they've begun to express that anger privately in no uncertain terms.
(...)
So frustrated have the inspectors become that one source has referred to the U.S. intelligence they've been getting as "garbage after garbage after garbage." In fact, Phillips says the source used another cruder word. [CBS News]
Aaargh! De nieuwe website van Studio Brussel!
Ik ga niet discussiëren over het uitzicht, da's een kwestie van persoonlijke smaak. Ik veronderstel dat het heel geslaagd is als het de bedoeling was om een website voor Super GB of Aldi te maken, maar bon.
Van de manier waarop. Het begint al hiermee:
<html><head> <title>Stubru</title></head>
<frameset rows="0,*" frameborder="0" border="0" framespacing="0">
<frame src="empty.html" name="topEmpty" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" noresize scrolling="no">
<frame src="/stubru_master/home/index.html" name="content" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" noresize scrolling="yes">
</frameset>
</html>
Frames. Bovenaan een frame van 0 pixels hoog met een lege html-file erin. En waarom? Ik zie er geen enkele reden voor.
Voor zover ik verder kan zien van URLs zit het wel snor, ze hebben waarschijnlijk een CMS (in JSP geschreven) dat ofwel statische pagina's aanmaakt, ofwel de server (Apache/1.3.20 (Unix) mod_jk/1.1.0 mod_perl/1.21 trouwens, 't is te hopen dat ze binnenkort 1.3.27 installeren) doet geloven dat er pagina's staan. Wellicht het eerste, en wellicht zitten de gegevens ergens in XML in en worden ze ge-xsl-d naar de server, zodat zaken als http://www.stubru.be/stubru_master/muziek/albums/nickcave_nocturama/index.html blijkbaar echt bestaande pagina's zijn en niet dynamisch gegenereerd.
De structuur is overal redelijk gelijklopend:
- detailpagina's, bvb. Hysterie ten huize Osbourne of Nick Cave - Nocturama bestaan uit een titel, en dan een aantal secties (combinaties van "gewone tekst" met daarin gentitle, itemsubtitle, gensubtitle, picturetable, een detail_balk.gif voor scheiding, ...).
Worden statisch gegenereerd naar /stubru_master/onderdeel/subonderdeel/detailpagina/index.htm
- overzichten, bvb. Albumbesprekingen of Cultuur & Lifestyle Nieuws, waarschijnlijk gewoon automatische lijsten van de detailpagina's die eronder liggen waarvoor geldt dat vandaar tussen embargo- en expiratiedatum valt.
Statisch gegenereerd naar /stubru_master/onderdeel/subonderdeel/overzicht/index.html
- onderdeel-home pages, bvb. Agenda of Muziek. Telkens een aantal kadertjes met één itempje van een onderdeel van de paginalijsten onder dat deel van de site (bvb. één bepaald album uit de albumbesprekingen op de muziekpagina), of met een lijst van items (bvb. het popnieuws-kader op muziek). Blijkbaar kunnen in de kaders ook andere dingen gestoken worden, zoals op de "wedstrijden"-pagina waar op dit ogenblik een link naar een mailform, één naar de kalender en één naar een programma staat.
Gegenereerd naar /stubru_master/onderdeel/home/index.html
- De algemene home page bevat kadertjes van telkens één item van de verschillende onderdeel-home pages.
Dingen die dan toch dynamisch-achtig moeten zijn, Now on air bijvoorbeeld, worden met javascript ge-included. De .js-files daarvan (een hoop document.writeln's na elkaar) worden blijkbaar automatisch gegenereerd, op iets linuxachtigs (alleen <lf>, geen <cr><lf>). Ik zie nergens een teken van dingen die écht dynamisch zijn, behalve op de forum-pagina.
De forumpagina's geven dan weer een idee van hoe de data in de database zit. Zo ziet de XML er bijvoorbeeld uit, en zo ziet de XSL er uit. Ze gebruiken daar bij de VRT blijkbaar Stylus Studio van eXcelon, en de ontwikkelaars, of toch alvast Steven Rombaut, werkt vanaf een windows-computer (voor hem staan die files blijkbaar op h:ProjectenTV-Websitestv1xslproductie). Echt veel controle is er niet: je kan als je dat zou willen op de ene forumpagina (bvb. gastenboek) gemakkelijk de XSL van een ander forum (bvb. ultimatum) plakken door gewoon vanachter in de url bvb. xsl=forum/gastenboek/messages.xsl door xsl=forum/ultimatum/messages.xsl te vervangen, niet dat dat een probleem zou zijn trouwens, je kan daar niet echt veel mis mee doen. Er is ook geen controle op XSL van andere onderdelen door elkaar gebruiken (/poll/nieuwesite/pollresult.xsl op forum bvb.), dat geeft alleen syntaxfouten.
Wat minder slim is, is dat je gewoon door een ander ID mee te geven op pagina's als http://stubru.be/forum/ultimatum/showSubArticles.jsp?id=2652, je op andere forums terechtkomt, zelfs dingen die helemaal niets met Studio Brussel te maken hebben--Welkom op het gastenboek van ketnet! of Klopt het dat er op de bodem van de zee tussen de verschillende continenten telefoonkabels liggen? (van Jongens en Wetenschap op radio 1) bijvoorbeeld.
Het forum zelf is trouwens ook niet veel soeps: gewoon "post message" en het wordt bovenaan de lijst gezet, niets geen threads of zo.
Ook niet goed, vind ik toch, is dat je vanop een URL als http://www.stubru.be/stubru_master/cult_life/film_dvd/faithless/index.html niet gewoon het laatste stuk kan laten wegvallen en http://www.stubru.be/stubru_master/cult_life/ over kunt houden om een paar niveaus naar boven te gaan. Als je dat doet geeft het een vieze "You don't have permission to access /stubru_master/cult_life/ on this server"-fout, terwijl het toch helemaal niet moeilijk kan zijn om ook in die directory een link te zetten naar de "home pagina" van die sectie, die zich trouwens altijd in de /home/-directory bevindt: http://www.stubru.be/stubru_master/cult_life/home.
De chat is een java-applet, jIRC van JPilot Software. Helaas is het security certificate verlopen of nog niet geldig, maar bon, daar gaan we maar over lezen zeker? Minder leuk is dat ik een javascript-foutboodschap kreeg toen ik naar de chat-pagina ging, syntax error op lijn 2. Vreemd. Alhoewel, dat zal wel die certificate-fout geweest zijn.
Er zit een generisch mailformulier in (http://stubru.be/mailer/index.jsp). Er wordt gewoon een parameter "destination" meegeven aan om te zeggen naar wie het formulier gestuurd moet worden, voor zover ik zie zit daar ook geen validatie op. De code "ma1" is De Maxx, "woo" is Wim Oosterlinck, "rep" is Republica, enzoverder. Je kan ook willekeurig iets invullen, het ding klaagt enkel als je zo'n formulier dan ook echt verstuurt: "Destination invalid".
Validatie op het formulier zelf zit ook niet te complex in mekaar: enkel e-mailadres is verplicht, en daar wordt gechecked op minimum één karakter + "@" + minimum één karakter + minimum twee karakters. Niets geen lijst van topleveldomeinen of zo. Vul je " @ . " in, krijg je bij het verzenden een foutboodschap (Missing local name). Vul je per abuis een verkeerd e-mailadres in, dan krijg je een lakonieke boodschap "Sorry, je hebt je emailadres niet correct ingevuld", en een history.back()-link onderaan, maar die wist wel de data van het formulier uit bij mij. Weird.
De printknop die op veel pagina's staat, toont de inhoud gewoon met een andere XSL, zonder navigatie en dergelijke. Simpel en doeltreffend.
FAQ en Help zouden volgens mij even goed in één kunnen zitten: bij help staat op dit ogenblik één vraag: "Hulp bij on line beluisteren van Studio Brussel", en bij FAQ een paar vragen, zoals "Hoe kan ik de webcam(s) bekijken?"--verwarrend. En ik zie ook nergens een onmiddellijke link om een vraag te stellen vanop die pagina, stom.
Het programmaschema is praktisch zeker niet dynamisch gemaakt maar manueel in mekaar gebokst. Ik herinner mij dat ik er ooit zo één gemaakt heb voor de website van Radio 3, en dat was moeilijk of onmogelijk om proper te krijgen als het automatisch te genereren zou geweest zijn. En stukken html als dit:
<td width="30">...</td>
<td colspan="5" rowspan="2">...</td>
<td width="77" rowspan="2">...</td>
zien er mij te arbitratir uit om automatisch aangemaakt te zijn. Dus: programmaschema is ook iets in het gewone CMS.
De programma's zelf zullen wel in een eigen database zitten, voor de "now on air" bovenaan elke pagina. Blijkbaar wordt van elk programma bijgehouden de naam, wanneer het uitgezonden wordt, een beeldje (ook weer voorzienbaar: Roos Van Acker, Wim Oosterlinck, de pipo van Republica, telkens '/html/stubru_web/layout/images/noa_pres_'+programmacode+'.gif'), en een baseline ("De eerste echte black, urban radioshow van Vlaanderen, met Karoline Kamosi!" bijvoorbeeld).
Over die programmacodes: er zijn er blijkbaar 36, van "all" (All Areas) tot "woo" (Wim Oosterlinck). En echt gesofisticeerd is het ook weer niet--niet dat dat moet natuurlijk, simpel is vaak het best. Zo is er "ss1" Studio Sonic (maa - don), "ss2" Studio Sonic (vrij - zat) en "ss3" Studio Sonic (zondag). Wel een beetje dom dat voor dit laatste voorbeeld er dus voor alles drie keer dezelfde "support-files" (gifs, mailforms, playlistdingen, ...) moesten gemaakt worden.
Playlists zitten redelijk straightforward in mekaar. Per programma worden één of meer playlists bijgehouden, wellicht telkens met volgorde, artiest (meestal in hoofdletters, en niet al te lang van maximum aantal tekens, witness "D.A.F. (DEUTSCH AMERIKANISCHE FREUNDS"), titel en platenmaatschappij. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat daar een relationele database zal achter zitten, het zal wel één platte tabel zijn. Anders zou niet zowel "virgin" als "Virgin" als "VIRGIN" in de lijst van platenmaatschappijen zitten. Wellicht komen die gegevens ergens elders uit.
Wel spijtig dat lang niet alle playlists ingevuld zijn. En ze zouden toch minstens daar waar niets ingevuld staat, de naam uit deze dropdown mogen halen. Alhoewel, heel erg vreemd dat daar plots ergens </opto> in plaats van </option> in staat, zou die ook manueel aangemaakt zijn? En in de link naar de playlist van Que Pasa staat een incosistentie (/playlist/que_pasa/overzicht.html ipv. wat bij alle anderen staat /playlist/naam/programmacode_overzicht.html), net zoals bij Rock Bottom (/playlist/rbo/overzicht.html ipv. /playlist/rbo/rbo_overzicht.html). In ieder geval, twaalf van de zesendertig playlists ingevuld: gene vetten.
Dus. Even kijken wat er in zit als functies:
- CMS, genereert statische pagina's in XML, met XSL omgevormd tot html
- mail-mij-systeem, bijzonder eenvoudig
- poll-systeem, heel eenvoudig
- forumtoepassing, men kan niet eenvoudiger
- simpele playlistdatabase (als dat al niet in het CMS wordt gepleurd)
- simpele programmadatabase
Ik maak zoiets achter mijn uren voor géén geld, en op het werk krijgen wij zoiets in pakweg een week of twee van nul af aan in de lucht. Ik vraag mij ernstig af hoeveel ze ervoor betaald hebben.
Ik hoop echt van ganser harte dat ze het intern hebben laten maken, dat ze er nog heel veel zelf aan kunnen (laten) verbeteren, want als professionele internetfirma zou ik dit in het jaar 2003 niet durven afleveren.
Misschien stel ik eens één van deze dagen een volledige krititek op, en dan neem ik er direkt gebruiksvriendelijkheid en look in mee, stuur ik dat op, en is het dan alleen nog hopen op een bestelling. Ha!
Germaine Greer zonet op bbc2: lange diatribe tegen Solaris, beëindigd met "and I don't like science fiction anyway".
Stomme koe. Da's even idioot als zeggen "en trouwens ik eet niet graag vlees". Science fiction gaat van Asimov en Clarke over William Gibson tot Ian M. Banks. Hoe kan iemand in één klap zowel Gene Wolfe's Book of the New Sun als Edgar Rice Burrough's A Princess of Mars en Orson Scott Card's Ender's Game afschrijven?
Precies zo achterlijk als foie gras en biefstuk en bloedworst en parmahesp op één hoop smijten en zeggen dat het allemaal slecht is omdat het naar vlees smaakt. Of, for that matter, jonge Gouda en Roquefort en Camembert en plattekaas niet eten "omdat kaas niet lekker is".
Feh.
Ah zo. De Amerikanen hebben aan de Turken beloofd dat ze (a) de Koerden in Noord-Irak gaan ontwapenen en (b) de Koerden uit de grote steden in Noord-Irak gaan houden.
Onder die voorwaarden, en als ze een paar tiental miljard dollar krijgen, zijn de Turken bereid de VS te steunen un de oorlog tegen Irak.
Ik herinner mij als de dag van gisteren een gesprek met een Turkse collega, die er geen enkel probleem van maakte, meer nog, het vanzelfsprekend vond dat Koerden in Turkije naar de gevangenis zouden moeten gestuurd worden als ze op school geen Turks spreken. Dat zij het geen probleem vond dat een heel volk geen onderwijs mocht krijgen in zijn eigen taal.
Dus dit kwam eigenlijk niet echt als een verrassing.
De vraag is wat de Koerden nu gaan doen. Ze hebben al een tijdje de facto een Koerdistan in Noord-Irak, met die no-fly zone, en ze hebben natuurlijk een voorgeschiedenis met de VS, die eerst de Koerden (en de shi'ieten trouwens ook) aan hadden gezet om een opstand te beginnen, en ze dan royaal in de steek hebben gelaten als het erop aan kwam. Nu hebben ze de Koerden dus helemaal verkocht. Allez ju.
vrijdag, februari 21, 2003
Ai ai ai. Iain Duncan Smith is not a happy bunny vanavond: Michael Portillo is er niet mals voor.
"You don't look tall if you surround yourself by short grasses," zei Portillo, verwijzend 's mans vervanging van de Chief Executive van de conservatieven door één van zijn flunkies. Portillo zegt ook dat de voorzitster van de conservatieven zó ver van de beslissingen zit, dat ze er eigenlijk niets meer mee te maken heeft.
Komt daarbij dat de backbenchers en de gewone leden ook al kwaad zijn op de partijtop. Mensen zeggen zaken als "Iain Duncan Smith's leadership is humiliating the party", en men is handtekeningen aan het verzamelen voor een motie van wantrouwen.
Brrrr.
Op nummer 5 met 7,1%: Lies.
Op nummer 4 met 9,3%: Johan.
Op nummer 3 met 10,4%: Bert.
Ahem. Peter en Caroline?
Op 2 met 19,7%: Caroline.
En op 1 met 36,4%: Peter!!!!
Jawel!
Resultaten van Idool 2003. Go Peter!
De jury zegt Liv, Peter en Caroline. Maar ze denken dat de mensen gaan stemmen voor Caroline en Bert, of Caroline en Peter.
Da's dus niet al te ver van wat ik dacht.
Bandbreedtegebruik van de laatste dagen:
Datum
Totaal verbruikt
volume (MB)waarvan
upstream (MB)08/02/03
2
1
09/02/03
0
0
10/02/03
29
7
11/02/03
65
10
12/02/03
2587
63
13/02/03
332
13
14/02/03
58
8
15/02/03
25
6
16/02/03
8
3
17/02/03
16
4
18/02/03
1
0
19/02/03
0
0
20/02/03
0
0
Tiens, toch wel bandbreedtepieken :)
Gott im Himmel! Karnaval op Duitsland. Fascinerend, een beetje als een treinongeluk in wording.
Ondertussen op TV1 wel Polle Pap en Jan Leyers die In My Life zingen. Schoooooooon.
En op Canvas is het Villa Politica. Kijken zeker?
Caroline is de laatste, en ze is zwanger. Wel joviaal en al, maar ze is uitgerekend voor de dag van de finale, dus het zal wel niet lukken.
En daarnaast zingt ze nogal tammetjes vind ik. Goed hoor, versta mij niet verkeerd, maar ik vond het wat mak. Maar ze heeft wel uitstraling en een goede stem en zo. Enfin bon. 't Zal niet lukken denk ik.
Alhoewel, de factor zwangere vrouw kan misschien meespelen.
Dimitri de karaokebaruitbater. Ook al helaas: zijn engels trekt op geen ouwe slets: maails en maails off empdie speesh bitwien ush. Maar daarnaast zingt hij een stuk beter dan in de voorrondes.
Nog altijd vals, maar bon, toch al een stuk beter.
En dan nu een dame die River Deep Mountain High gaat zingen. Het zal mij, zoals dat heet, benieuwen. Ze doet in ieder geval al geen pijn aan de ogen.
Helaas! Driewerf helaas! Verkeerd liedje gekozen! Hoe kan iemand zich nu vergelijken met Tina Turner? En hoe kan één stem en één piano nu de hele Wall of Sound nadoen?
Neen dus. Spijtig maar zo is het.
Google heeft Blogger gekocht. Jaja. Het zal zeker niet om de software te doen geweest zijn, want elke aap kan een eigen weblogtool schrijven, maar eerder voor dat miljoen geregistreerde klanten.
In Animatrix richten de robots de republiek 01 op. Zero one.
Zou het niet mooi zijn mocht in de nieuwe afleveringen van The Matrix blijken dat Zion eigenlijk hetzelfde is als Zero-one? Dat Neo en de rest eigenlijk robots/androids zijn, en de "Agents" ofwel mensen (programmeurs, en dus daarom zoveel sneller etc. dan de gewone robots) ofwel speciale programma's in de Matrix?
Dan zouden de plotgaten rond het "energie opwekken" kunnen gedicht worden en zou de Matrix eigenlijk een massieve beowulf cluster van androiden zijn waarin de robots eindeloos simulaties draaien.
En dan zou er iets heroisch zijn in die bende rond Morpheus: robots die gevangen zitten in hun programmatie, en toch alsnog proberen hun eigen beperkingen te overstijgen--in plaats van zielige idioten die naar semi-mystieke ervaringen zitten te zoeken.
Dan zitten we nog met zaken als het Oracle. Misschien is de Matrix is een simulatie, maar is het "echte leven" waar Neo naar gehaald werd door Morpheus maar een verder niveau van simulatie, iets als een net iets andere runlevel.
't Zal wel niet zijn zeker?
Liv zong zeer goed, en die Bart wil met haar een plaatje maken dat Jean Blaute wil producen. Zij is blijkbaar de enige die geen idool wil worden. Ze zingt een beetje zoals Holly Cole.
Next: Lies. Ahem. Geen lelijk meisje. Maar ze verkoopt wel wat veel toeren als het aan het zingen is. Irritant. En alle woorden uitbeelden en zo. Ze zingt "I won't take second best" en houdt daarbij twee vingertjes op. Ekkes bah. En onvast. En arrogant.
En nu Peter! De hardrocker! Yay!
Jazeker. Mijn GSM is opgeladen en ik weet op wie ik ga stemmen. Al was het om dwars te liggen!! Leve Peter! 't Was wel geen echt zeer goeie cover, net iets te veel helemaal hetzelfde als Nickelback zelf, maar bon, mijn stem heeft hij al.
Next: Ankie. Die musical wil gaan doen, en die ik al direkt onsympathiek vind. Vraag mij niet waarom, maar het is gewoon zo. Nè.
Later diezelfde dag:
Ik ben al van vannacht bezig de spam van gisteren en vandaag te deleten. Zo'n 570 mails. En nog altijd is mijn message store corrupt. Denk ik toch. Ik kan mij niet inbeelden wat het anders zou kunnen zijn. Niet dat mijn Exchange mailbox te groot zou zijn (516.163 KB, er zijn er met mailboxen tot ver over een gigabyte), niet dat ik te veel items zou staan hebben (19.488, er zijn er met vele duizenden meer), en ook niet de combinatie van de twee (Lieve heeft 1.379.982 KB in 21.166 items, en haar outlook heeft geen snelheidsproblemen).
Aaargh.
Turkije staat helemaal aan de kant van Amerika in de oorlog tegen het internationaal terrorisme en tegen Irak. Jazeker. Of wacht, eum, nee! helemaal verkeerd: geef ons eerst 32 miljard dollar en dan staan we aan de kant van Amerika. Principles for sale! Getcher principles!
After taking a hard look at the poker game being played by George W. Bush and Saddam Hussein, Turkey, in effect, told President Bush this week to ante up $32 billion if he wants Ankara to take a seat at the table. That's serious money and the demand, which Washington is pondering, says a great deal about the trade-offs taking place beneath all the lofty arguments about going to war with Iraq. The business of lining up reluctant governments to provide bases and support for possible military action is not exactly an exercise in Wilsonian idealism. [International Herald Tribune]
Trouwens, die site van de Herald Tribune is echt wel proper.
[Radio Free Blogistan]
Has-been company sold at garage sale
The once-dominant Internet search engine AltaVista has been sold to Overture for $60m in cash and $80m in shares, pocket fluff compared to the $2.4bn paid for it by CMGI in 1998.
The AltaVista search engine, which once held the position Google holds now, was originally developed by DEC to show off its hardware, but through aquisitions, first Compaq, again swallowed by Hewlett-Packard, the showcase value was gradually eroded.
Mostly, the value of the search engine was diminished by sale of prominent placement on searches, making it less and less likely you found what you really were searching for and more likely you just got advertising. In addition it became a cottage industry to advise people on how to boost your rankings on its searches, with elaborate meta tags and a significant number of ever-changing tricks. When google came along, with superiour technology and business ethics, AltaVista was dead in the water.
Overture, who purchased it, is a company specialising in rigging search results on search engines. Say no more.
RIP AltaVista.
[Secular Blasphemy]Jongens toch... Slashdot is echt wel idiotieën aan het oprakelen (I know, what else is new). Deze keer is het een acht jaar oud interview met Bill Gates waar hij redelijk geïrriteerd probeert uit te leggen dat Microsoft helemaal niet zoveel bug reports krijgt, en dat ze nieuwe versies niet maken om bugs te verbeteren (daar dienen patches voor).
Desinformatie, zoals tegenwoordig bijna altijd op /.
't Was daarjuist wel een goede vergadering. Niet echt financieel interessant helaas, maar wel sympathieke mensen.